İnsanın ağzına sıçan şarkılar


Tuhaf bir başlık oldu değil mi? Ama daha net açıklaması olur mu? Bu şarkıları her dinlediğinizde altüst olursunuz allak bullak olursunuz…İçinizde bir şeyler doğar ,acır ,ölür…Bir 70’lik yuvarlayasınız gelir.Bir 70’lik yuvarlamış gibi olursunuz…
Tuhaf yanı anadilinizdedir çoğu.Hani nasıl derler sevişme dilinizle acı çekme dilinizde aynıdır.
Bugün kendi listemi oluşturdum.Ama farkettim ki bitmeyecek.
İşte öne çıkanlar:

1.En eğlencelisi listenin 1. Sırasının hayatıma yalnızca bir yıl önce girmesi ve o günden beri defalarca dinlenmesi....
Hoşgeldin –Hüsnü Arıkan-Birsen Tezel

2.Her zaman her daim şarkılarının arasından asla seçim yapamayacağım ama sıralamada benim için 1.liği garanti
Sezen Aksu-Yalnızca Sitem
3-Bu sıralamanın 3. sü tabi ki Şebo’dan geliyor.Hoşgeldin’le başladık Hoşçakal ile devam ediyoruz.
Hoşça kal-Şebnem Ferah
4.sırada çooook uzun yılladır değişmeyen bir gerçek ve bir şarkı var. Adam – Sibel Alaş
Nothing Else Matters -Apocalyptica
Farketmeden –Fikret Kızılok
Üstüme basıp geçme yar-Gökhan Kırdar
Özledim-Muazzez Abacı
Senede Bir Gün-ZeKİ Müren
Sensiz İstanbul’a Düşmanım-Emre Aydın-Gripin
Eksik-Mustafa Ceceli
Unutamam-Sezen Aksu
Çok Aşık-Ferudun Düzağaç
Vazgeçtim-Sezen Aksu
Yalnızlık Senfonisi-Sezen Aksu
Ben sevdalı sen belalı-Selami Şahin
Dön Bebeğim-Tarkan
Emanet –Yonca Lodi
Herşeye Hazırım Seninle-Oya Bora
Dört Günlük Bir şey-Sezen Aksu
Biliyorsun-Sezen Aksu
Kaçak- Ebru Gündeş(Sezen Aksu)
Beni Bırakma-Feridun Düzağaç
Sen-Zerrin Özer
Gabriel-Lamb
Koyun Baba-Carlo Domeniconi
Kör Bıçak-Yaşar
Where The Wild Roses Grove-Leonard Cohen
Zaferlerim-Demir Demirkan
Götür Beni Gittiğin Yere –Emrah
Kal Benim İçin-İbrahim Tatlıses
Vur Kadehi Ustam-Sıla

Korkarım bu liste bitmeyecek…

Hah.Bu konuda yazmayı da ilk ben düşünmemişim bunu bilmek güzel.
Buyrun ekşi sözlükten

maikedi

İzmirli... Atatürkçü.... Kafası hep karışık... Bunlargillerden... Anarşit... Akdenizli olmaktan gurur duyuyor .... Akdenizli olmak hayata karşı bir duruştur sanırım. Akdenizli olmak ; kanının deli akmasıdır, bağıra çağıra konuşmaktır, kalabalık aile sofralarıdır, kapı gıcırtısına oynamaktır, şarkılara ayakla ritm tutmaktır, zeytindir,zeytinyağıdır, teninin güneş yanığı rengini yıl boyu korumasıdır, güzel kızlardır, yakışıklı erkeklerdir, damak zevkidir, daha ötesi hayat zevkidir... Yani Akdenizli olmak bir ülkenin ötesinde bir iç denizin çevresinde yaşayan tüm insanların o deniz gibi rengarenk,kah huzurlu,kah deli dolu olmasıdır.Bir ülkeye değil bir denize kendini ait hissetmektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Translate