Mırıldandığım şeylersin-Haydar ERGÜLEN

senin harflerin için
1.
mirildandigim her seysin, sesinden öpüyorum
sessizligine de egiliyorum fakat neredesin
kapaninca harflerinin kapisi: adin
siirim!
heceler gibi öpüyorum iste iki hecesin
adindan basliyorum öpmeye kirlara çikmis
harflerinin arasindan öpüyorum: agzin
cennetim!
dilin hâlâ çocuklugun suyuyla terli
ve haylaz suyundan öpsem küskün
bir çesmenin harflerin susuz. dilin
cehennemim

2.
mirildan dur bana, senin üstüne harf
getirmem daha, agiz agiza duruyor
harflerin: sevmenin birinci hâli gibi
telasli duruyor da ben utaniyorum
üçü bakarken birini öpmeye senin!

3.
harflerin aralanmis
sesliler sevisiyor
sessizlere bu cümlede
sira gelmeyecek gibi

harflerin yatisinca
belki duyarsin içinde
sessizlerin uykusuz
kaldigi o cümleyi

aski seslendirirken
unuttugun mirilti
bizi sessizligimizden
dogru bagislar belki

4.
bir ses sesini öpse
harflerin uykusuz kalir

5.
dün sabah önünden geçtim
kagit gibiydi harflerinin yüzü
aralari açilmis olmali
bütün gece sevismekten

6.
mirildandigimiz seyler
kalmayinca aramizda
agizda söz, gövdede ter,
bir ask bunlarla biter

7.
harflerin gülüstügünü senin adinda gördüm!

maikedi

İzmirli... Atatürkçü.... Kafası hep karışık... Bunlargillerden... Anarşit... Akdenizli olmaktan gurur duyuyor .... Akdenizli olmak hayata karşı bir duruştur sanırım. Akdenizli olmak ; kanının deli akmasıdır, bağıra çağıra konuşmaktır, kalabalık aile sofralarıdır, kapı gıcırtısına oynamaktır, şarkılara ayakla ritm tutmaktır, zeytindir,zeytinyağıdır, teninin güneş yanığı rengini yıl boyu korumasıdır, güzel kızlardır, yakışıklı erkeklerdir, damak zevkidir, daha ötesi hayat zevkidir... Yani Akdenizli olmak bir ülkenin ötesinde bir iç denizin çevresinde yaşayan tüm insanların o deniz gibi rengarenk,kah huzurlu,kah deli dolu olmasıdır.Bir ülkeye değil bir denize kendini ait hissetmektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Translate