Kızartmaya yeniden kavuşturan mucize Acti Fry

Yıllardır alayım mı alsam mı diye düşünmekteydim ama  bir türlü sıra gelmemişti Tefal Actifry almaya.Yakın arkadaşlarım iyi bilirler bir üründen memnunsam onun gönüllüsü haline gelirim .Bu yüzden bugün size Acti Fry'dan bahsetmek istedim biraz.Çevremde kullanan ve memnun olan çok arkadaşım vardı bu yüzden bence geç bile kaldım almak için.
Bir İzmirliyi yazın en baştan çıkaracak koku şüphesiz karışık kızartma kokusudur.Ben çocukken büyükannemin kocaman bir kara tavası vardı ve kendisi yaz mevsimince ocağın üzerinden hiç inmezdi.Odun sobasında o kara tavada yapılan kızartmanın tadı da hiçbirşey benzemezdi doğrusu.Şimdiyse...Tüfek icad oldu mertlik bozuldu kızartma zinhar tü kaka ilan edildi,hele kara tava en büyük düşman ve bizler yiyemez olduk.Fırında az yağlı yapılan karnıyarık benim pes ettiğim yerdi galiba .Ve kendime bir Tefal Actifry aldım.Artık gönül rahatlığı ile kızartma yiyebiliyorum.Bir yemek kaşığı yağ ile koca bir tabak patates kızartması nasıl büyük bir lüks nasıl büyük bir lütüfmuş yarabbim.Köfte patatese tekrar kavuştum sanki.
















Anlayacağınız faydalı bir icat bu herkese tavsiye ediyorum türünden bir yazı oldu bu .Ne kadar çok olursa o kadar çok farklı tarif çıkar.Ben de arada farklı şeyler yapıp yemek blogumda  paylaşmayı düşünüyorum.şimdilik ingilizce bir aplikasyonu var onu ve bazı blogger arkadaşların sayfalarını öneririm.(hünerli bayanlar)

Bir tarifte benden.

Şakşuka
Patlıcan  ve patatesleri soyup küp küp doğruyoruz.Actifry'a önce 1 kaşık yağ koyup 2 dakika yağı ısıtıyoruz.Ardından önce patlıcanları ve sonra patatesleri koyup  pişiriyoruz.(ikisinin de pişmesi 30 dk kadar sürüyor)Sonra yine iri dilimler haline doğradığımız biberleri koyup 10 15 dk kadar kızartıyoruz.Biberleri aldıktan sonra bir kaşık daha yağ koyup üzerine ekleyecğiniz irice doğranmış 10 diş sarımsak ve 2 küp küp doğranmış domatesle sosunu yapıyoruz.Sosu kızarmış sebzelerin üzerine döküp afiyetle yiyoruz .




maikedi

İzmirli... Atatürkçü.... Kafası hep karışık... Bunlargillerden... Anarşit... Akdenizli olmaktan gurur duyuyor .... Akdenizli olmak hayata karşı bir duruştur sanırım. Akdenizli olmak ; kanının deli akmasıdır, bağıra çağıra konuşmaktır, kalabalık aile sofralarıdır, kapı gıcırtısına oynamaktır, şarkılara ayakla ritm tutmaktır, zeytindir,zeytinyağıdır, teninin güneş yanığı rengini yıl boyu korumasıdır, güzel kızlardır, yakışıklı erkeklerdir, damak zevkidir, daha ötesi hayat zevkidir... Yani Akdenizli olmak bir ülkenin ötesinde bir iç denizin çevresinde yaşayan tüm insanların o deniz gibi rengarenk,kah huzurlu,kah deli dolu olmasıdır.Bir ülkeye değil bir denize kendini ait hissetmektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Translate