Balkabağı Çorbası




Uzun zamandır elim erip buraya birşeyler yazmadım .
Siz deyin tembellik ben diyeyim tembellik :))))
Hani mutfağa da çok girdiğim söylenemez gerçi.Eski tutkum nereye gitti ben de bilemiyorum.
Balkabağı çorbası ilk denediğim de beğendiğim sayılı tariflerdendir.Normalin de bu tarifte Amerikalıların butternut squash dedikleri kabak kullanıldığı bizim memlekette de bu kabağın sadece devasa boyutta olanları satıldığı için tekrar yapamamıştım.


























Gecikmeli olsa da bunu bildiğimiz bal kabağının yemeklik olanından da yapabileceğimi farkettim ve denedim .Sonuç harika olunca sizinle paylaşayım istedim.

Malzemeler
Kalınca bir dlim balkabağı kabuğu soyulmuş ve doğranmış (manavlarda hazır soyulmuş satılanlardan bir torba aldım ben)
1 Orta boy soğan
1 diş sarımsak
5 bardak su (1 bardağı et suyu olursa süper olur olmazsa bir et suyu tablet)
1 bardak süt
yarım bardak krema
tuz.karabiber.kırmızı biber.


Soğan ve sarımsağı zeytinyağı ve 1 kaşık tereyağı karışımında pembeleştirin .Biberleri tuzu ekleyin.
Üzerine kabakları ve suyu ilave edin kabaklar yumuşayana kadar pişirin.
Kabaklar yumuşadıktan sonra ocakta alıp el blendırından geçirin.
Çorba kıvamına gelen kabaklara krema ve sütü de ilave edip 10 dk daha kaynatıp pişirin.
Sonra afiyetle yeyin.

Not:İçine 2 havuç 1 patates te koyunca güzel oluyor ama ben sade seviyorum.



maikedi

İzmirli... Atatürkçü.... Kafası hep karışık... Bunlargillerden... Anarşit... Akdenizli olmaktan gurur duyuyor .... Akdenizli olmak hayata karşı bir duruştur sanırım. Akdenizli olmak ; kanının deli akmasıdır, bağıra çağıra konuşmaktır, kalabalık aile sofralarıdır, kapı gıcırtısına oynamaktır, şarkılara ayakla ritm tutmaktır, zeytindir,zeytinyağıdır, teninin güneş yanığı rengini yıl boyu korumasıdır, güzel kızlardır, yakışıklı erkeklerdir, damak zevkidir, daha ötesi hayat zevkidir... Yani Akdenizli olmak bir ülkenin ötesinde bir iç denizin çevresinde yaşayan tüm insanların o deniz gibi rengarenk,kah huzurlu,kah deli dolu olmasıdır.Bir ülkeye değil bir denize kendini ait hissetmektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Translate