ÇİKOLATALI KURABİYE (CAFE FERNANDO TARİFİ)

Uzun zamandır bloglarımı çok ihmal ettiğimin farkındayım.Yoğun iş hayatı bahanesi ile elim klavyeye gitmiyor eve geldiğimde. Hatta yeni telefonlardan sonra ben de bir çoğunuz gibi ben de bilgisayarı iş dışında kullanmayanlardan oldum.
Bu tarafta daha önemli sorun artık çok fazla yemek yapmamam. Hayatımın en büyük terapisi oysa mutfak. Ama yorgunluk zamansızlık gibi bir sürü bahaneleri olabiliyor insanın .Bir de eskisi gibi dostlarımı ağırlamıyorum nedense.Herkesin hayat gailesi artıyor yaş ilerledikçe.(Çağırdın da gelmedik mi isyanlarını duyar gibi oldum birden)
Neyse 2018 yılı kararlarımın başında daha çok yemek yapmak ve daha çok misafir ağırlamak var .(kesin bilgi yayalım)
Sahalara iddialı bir tarifle döneyim dedim.
Takip edenlerin bildiği gibi yılbaşında ofis arkadaşlarıma kurabiye yapmak gibi bir geleneği devam ettiriyorum. Şeker hamuru ile başlayan bu macera artık daha sağlıklı olduğunu düşündüğüm royal icing ve çikolata süsleme ile sürüyor .





































Bu sene bir de kendi en sevdiğim kurabiyeyi denemek istedim.Bu konuda en güvendiğim ismin Cafe Fernando (Cenk Sönmezsoy ) tarifi ile Çikolata Parçalı Kurabiye yaptım ve iyi ki yaptım. (Tarifte ufak tefek değişiklikler yaptım ustanın hoşgörüsüne sığınarak ama ana hatlara tamamı ile sadık kaldım.)
Bundan sonra kilo alma pahasına yapacağımdan eminim...

Malzemeler (kullanma sırasına göre )
2 1/4 su bardağı (315 gr ) un
1/2 tatlı kaşığı (4 gr) tuz
3/4 tatlı kaşığı (5 gr) karbonat
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
275 gr çikolata (tarifte bitter diyor %70 kakaolu ama ben sütlü de kullandım)
200 gr yumuşak tereyağı
1.5 su bardağı toz şeker (300 gr)
1 adet büyük boy yumurta 
1 adet büyük boy yumurta  sarısı 
1 yemek kaşığı üzüm pekmezi 
1 tatlı kaşığı vanilya özütü

Unu,tuzu,karbonat ve kabartma tozunu bir kaba eleyip karıştırın.

Çikolataları iri parçalar halinde kırın .
Tereyağını mikser kabında 3-4 dakika yüksek hızda karıştırın.Ardından şekeri ekleyip yine yüksek orta hızda karıştırın.Yumurta ,yumurta sarısı,pekmez ve vanilyayı da ekleyerek krema kıvamına gelene kadar karıştırın.
Unun yarısını karışıma ekleyip un parçaları kaybolana kadar düşük hızda karıştırın.Unun geri kalanını ve çikolata parçalarını ekleyip çikolata parçaları iyice dağılana kadar karıştırın.(amma çok karıştırın dedi ama :))Kabı streç film ile sararak buzdolabında en az 4 en fazla 36 saat bekletin.
Hamuru pişirmeden 10-15 dakika önce dolaptan çıkarın.
Fırını 180 derecede ısıtın.
Ben İkea'nın kurabiye tepsilerini kullanıyorum .
Onlara her sırada 3 tane toplam 6 tane kurabiye koydum.
Dondurma kepçesi ile koyarsanız ölçüler birbirine eşit oluyor .Yoksa elinizle toplarda yapabilirsiniz ceviz kadar uygun oluyor .
Kurabiyeleri kenarları altın sarısı olana kadar pişirin ortalama 15 dk kadar sürüyor.Tepsiyi fırından çıkarınca 2-3 dakika sertleşmesini bekleyin.Sonra kurabiyeleri bir tel ızgara üzerine yerleştirin.
hamurumuz pişmeye hazır 
fırındayız 




Sanat Eseri




maikedi

İzmirli... Atatürkçü.... Kafası hep karışık... Bunlargillerden... Anarşit... Akdenizli olmaktan gurur duyuyor .... Akdenizli olmak hayata karşı bir duruştur sanırım. Akdenizli olmak ; kanının deli akmasıdır, bağıra çağıra konuşmaktır, kalabalık aile sofralarıdır, kapı gıcırtısına oynamaktır, şarkılara ayakla ritm tutmaktır, zeytindir,zeytinyağıdır, teninin güneş yanığı rengini yıl boyu korumasıdır, güzel kızlardır, yakışıklı erkeklerdir, damak zevkidir, daha ötesi hayat zevkidir... Yani Akdenizli olmak bir ülkenin ötesinde bir iç denizin çevresinde yaşayan tüm insanların o deniz gibi rengarenk,kah huzurlu,kah deli dolu olmasıdır.Bir ülkeye değil bir denize kendini ait hissetmektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Translate