VE HUZURLARINIZDA ŞEKERSİZ KEK

Çocukluğumda annem aldığı rengarenk Başkent şekerlerini nereye saklayacağını bilemezdi.Şeker hayatım boyunca tek bağımlılığım oldu.Bunun fizyolojik bir bahanesi de olduğu için rahat rahat şeker yemeye devam ettim.Son 2 yıldır şeker hakkında arkadaşlarımın üzerimde yaptığı propagandaların sonucunda yılın bir ayı kendimi rafine şekerden tamamen temizlemeyi deniyorum.Bir ay boyunca bir kadın için çikolata yememek ne demektir siz bilir misiniz? Hele bir de migreniniz varsa.
Şekersiz ayımın 3 haftası geride kaldı . Bu sefer olayı biraz daha ciddiye aldım ve hayatımda şekeri çıkarmasam bile nasıl azaltabilirim araştırmaya koyuldum.Bundan sonra maikedinin mutfağında şekersiz şekerli tariflerde olacak ..Hadi başlayalım .

Bu tarif internette en yaygın karşılaşacağınız tarif .Ben bu sefer yumurta kullanmadım sanırım bu yüzden pek kabarmadı bir daha ki sefer yumurtalı deneyeceğim.

İşe kurutulmuş meyveler ile başlayın.2 avuç dolusu kuru meyveyi 2 bardak süte yatırın ve 1 gece dolapta bekletin hatta 2 gece bekletirseniz daha bile iyi olur .(Büyük meyveleri ince ince  kıyın ben sadece yaban mersini ve üzüm kullandım)

Sonra malzemeler:

Kurular


2 su bardağı tam un
1 pk kabartma tozu ve 1 çay kaşığı karbonat (eklemeden önce üzerine birkaç damla limon suyu sıkılırsa kokusu gider)
Kıyılmış ceviz ya da fındık
Sütte beklemiş meyveler
 
Islak malzemeler 
1 SB süt (Meyvede ki sütü süzüp alın üstünü tamamlayın)

İsteğe bağlı 
1 fincan sıvı yağ(sütten 2 kaşık azalt)
1 yumurta (sütten 2 kaşık azalt)

not:eğer yumurta ile yapacaksanız klasik kekte olduğu gibi yumurtayı önce iyice çırpın ki kekiniz havalansın.

Hamurun tamamını karıştırınca tadına bakın tadı az geliyorsa ki bende öyle oldu 1 Çorba Kaşığı bal ekleyin.Yağlayıp unladığınız kek kalıbınızda 170-180 C’de 20 dakika kadar pişirin. 


Kekle ekmek arası lezzetli bir atıştırmalık.

maikedi

İzmirli... Atatürkçü.... Kafası hep karışık... Bunlargillerden... Anarşit... Akdenizli olmaktan gurur duyuyor .... Akdenizli olmak hayata karşı bir duruştur sanırım. Akdenizli olmak ; kanının deli akmasıdır, bağıra çağıra konuşmaktır, kalabalık aile sofralarıdır, kapı gıcırtısına oynamaktır, şarkılara ayakla ritm tutmaktır, zeytindir,zeytinyağıdır, teninin güneş yanığı rengini yıl boyu korumasıdır, güzel kızlardır, yakışıklı erkeklerdir, damak zevkidir, daha ötesi hayat zevkidir... Yani Akdenizli olmak bir ülkenin ötesinde bir iç denizin çevresinde yaşayan tüm insanların o deniz gibi rengarenk,kah huzurlu,kah deli dolu olmasıdır.Bir ülkeye değil bir denize kendini ait hissetmektir.

2 yorum:

  1. Şekeri ben de çok severim. Şu ana kadar beni kısıtlamadı ama rafineri şekeri azaltmaya başladım.En azından çayımı şekersiz içmeyi öğrendim:) Diğer tatları bırakma sözü veremiyorum. :)
    Güzel bir tarif olmuş .ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Translate