KIYIR KIYIR POĞAÇA HEM DE TAM BUĞDAYLI































Sabah kahvaltısı malum hepimizin sorunu.Dışarıdan poğaça börek yemekten bıkınca dedim ki en iyisi kendim yapayım.Bir haftadır da yapıcam inşallah .Hayır içi hazırladım dolapta bozulacak . 

Sabah kalkınca şöyle dedim kıyır kıyır poğaça yapayım bir. Tarif tabi ki internetten.Bir kaç tarifi topla karıştır güzel bir poğaça yap.Yaşasın sanal alem .

Malzemeler şöyle
  • 150 gr tereyağı yada margarin(ben becel tereyağ tadında kullandım daha hafif olsun diye)
  • 1 çay bardağı zeytin yağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 2 yumurta,birinin sarısı üzeri için ayrılacak
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 su bardağı tam buğday unu (kıvamı tutturamazsanız biraz daha eklersiniz ben göz kararı koydum)
  • üzeri için susam
  • iç harcı için beyaz peynir ve kurutulmuş domates kullandım ben


Önce oda ısısındaki yağı biraz mikserle parçalayıp sonra tüm sıvı malzemeleri ekliyoruz.Ayrı bir kapta tuzunu, unu ve kabartma tozunu eleyip daha sonra parça parça bu karışıma ilave ediyoruz.Belli bir yerden sonra mikser işe yaramıyor elle girişiyoruz hali ile .Her zaman ki gibi kulak memesi yumuşaklığı anahtar sözcük.

Sonra da bu hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elimizde açıp ortasına malzeme koyup kapatıyoruz.
175 C fırında üstü kızarana kadar pişiriyoruz ve afiyetle yiyoruz.
 






 


















maikedi

İzmirli... Atatürkçü.... Kafası hep karışık... Bunlargillerden... Anarşit... Akdenizli olmaktan gurur duyuyor .... Akdenizli olmak hayata karşı bir duruştur sanırım. Akdenizli olmak ; kanının deli akmasıdır, bağıra çağıra konuşmaktır, kalabalık aile sofralarıdır, kapı gıcırtısına oynamaktır, şarkılara ayakla ritm tutmaktır, zeytindir,zeytinyağıdır, teninin güneş yanığı rengini yıl boyu korumasıdır, güzel kızlardır, yakışıklı erkeklerdir, damak zevkidir, daha ötesi hayat zevkidir... Yani Akdenizli olmak bir ülkenin ötesinde bir iç denizin çevresinde yaşayan tüm insanların o deniz gibi rengarenk,kah huzurlu,kah deli dolu olmasıdır.Bir ülkeye değil bir denize kendini ait hissetmektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Translate