EKMEK MAKiNESi iLE FOCACiA YAPMAYA ÇALIŞMAK




Focacia sadece bir ekmek değil aynı zamanda benim için yeni bir meydan okuma.Her yaptığımda farklı sonuçlara varıyorum .
Öncelikle 2. Keredir farkediyorum ki ekmek karışımları ile yapmamak lazım çünkü bu bir nevi tuzlu kek içindeki yağ fazla bu yüzden kepekli un karışımları ile sorun yaşanabiliyor.
Son denemede ekmek makinesi içinde yaptım.Sonuç ekmekten çok muazzam bir tuzlu kek.
İşte tarifi.
Makineye de bu sırayla koydum ve kepekli ekmek ayarını seçtim ama kek ayarı da seçilebilirmiş sanırım bir sonra ki deneme bu.
İçine koyduğunuz suyu domatesler beklettiğiniz sudan alabirsiniz.Zeytinyağını da domatesleri beklettiğiniz yağdan alabilirsiniz.
Su (yazın sıcak kışın ılık) 1 1/8 kap su (ekmek makinelerinde ölçek var)
Tuz (zeytin olduğu için ben 1 büyük ölçek koydum)
Şeker (2 büyük ölçek)
Zeytinyağı (2 büyük ölçek)
Siyah zeytin (doğranmış yarım kase)
Kuru domates(doğranmış yarım kase (suda bekletilmiş))
Un (3 kap ölçek)
Maya (2 küçük kaşık ölçek)


Makineyi ayarlayın ve sabah ekmeğiniz hazır olsun.


Afiyet olsun

maikedi

İzmirli... Atatürkçü.... Kafası hep karışık... Bunlargillerden... Anarşit... Akdenizli olmaktan gurur duyuyor .... Akdenizli olmak hayata karşı bir duruştur sanırım. Akdenizli olmak ; kanının deli akmasıdır, bağıra çağıra konuşmaktır, kalabalık aile sofralarıdır, kapı gıcırtısına oynamaktır, şarkılara ayakla ritm tutmaktır, zeytindir,zeytinyağıdır, teninin güneş yanığı rengini yıl boyu korumasıdır, güzel kızlardır, yakışıklı erkeklerdir, damak zevkidir, daha ötesi hayat zevkidir... Yani Akdenizli olmak bir ülkenin ötesinde bir iç denizin çevresinde yaşayan tüm insanların o deniz gibi rengarenk,kah huzurlu,kah deli dolu olmasıdır.Bir ülkeye değil bir denize kendini ait hissetmektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Translate