HIZLI VE KOLAY PASTA
























Resimde gördüğünüz tatlı dünyanın en basit ve en lezzetli şeylerinden biri benim için. Sağolsun en iyi dostum Serap öğretti bana. Yapılışı öyle kolay ve öyle az vakit alıyor ki sonucun bu olacağına inanamıyorsunuz. Efendim önce evde çikolatalı sos,süt,cici bebe büsküi ve krem şanti olduğundan emin oluyorsunuz. Yoksa da bir koşu markete gidip alıyorsunuz. Sonra cicibebeleri bir borcama ikiye kırarak yayıyorsunuz(derin bir kapta daha iyi oluyor ama ben bu sefer dikdörtgen bir tepside yaptım. Servisi daha kolay). Sonra çikolatalı sosu arkasındaki tarife uygun pişiriyorsunuz ve bisküvilerin üzerine döküyorsunuz.
Bisküviler sosun etkisiyle yumuşuyor ama sizde biraz karıştırark sosun daha iyi nüfuz etmesini sağlayabilirsiniz. Karışım soğurken diğer yanda 2 paket krem şantiyi 1,5 bardak sütle hazırlıyorsunuz. Ve çikolatalı biskülerin üzerine yayıyorsunuz. Herşey bu kadar. Farkıl bir tat vermek için büskülerin arasına fındık kırığı serpebilirsiniz. Benim yaptığım gibi büsküileri biraz baileys ile ıslatabilirsiniz. Araya çikolata parçaları serpebilirsiniz tamamen sizin hayal gücünüze kalmış. Ben üzerine çikolata rendeleyip dolaba koyuyorum. Bir saat kadar bekleyip donunca harika ve hafif bir tatlı oluyor... Afiyet olsun .

maikedi

İzmirli... Atatürkçü.... Kafası hep karışık... Bunlargillerden... Anarşit... Akdenizli olmaktan gurur duyuyor .... Akdenizli olmak hayata karşı bir duruştur sanırım. Akdenizli olmak ; kanının deli akmasıdır, bağıra çağıra konuşmaktır, kalabalık aile sofralarıdır, kapı gıcırtısına oynamaktır, şarkılara ayakla ritm tutmaktır, zeytindir,zeytinyağıdır, teninin güneş yanığı rengini yıl boyu korumasıdır, güzel kızlardır, yakışıklı erkeklerdir, damak zevkidir, daha ötesi hayat zevkidir... Yani Akdenizli olmak bir ülkenin ötesinde bir iç denizin çevresinde yaşayan tüm insanların o deniz gibi rengarenk,kah huzurlu,kah deli dolu olmasıdır.Bir ülkeye değil bir denize kendini ait hissetmektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Translate