ÇİKOLATA YAPIYORUZ

Uzun zamandır elim erip yemek bloglarıma yazamıyorum.Yemek yapmadığımdan değil aslında.Ama tatil,yaz derken hafif şeylerle geçiştiriyor insan.Ve mutfak o kadar sıcak ki ..Orada az kalmak istiyor :)
Geçtiğimiz cumartesi bu günlerin öcünü alarak neredeyse tüm günümü mutfakta geçirdim denebilir.Bu arada uzun zamandır yapmayı istediğim bir şeyi yapmaya vaktim oldu.Çeşitli çikolatalar.Jacques Torres ismini benim gibi Home Tv'ye bütün gün bağlanıp kalanlar iyi bilirler.Bkz.http://www.jacquestorres.com/
Kendisi dünyanın en önemli çikolata şeflerinden biridir ve programında inanılmaz çikolata şaheserleri yaratır.Bende tarifi ondan almıştım.Aslında çok basit bir truffle tarifiydi ama ..Hayal gücü...
Size gereken en basit iki malzeme şu:
200 ml krema
400 gr. kuvertür çikolata
Efendim krema bildiğiniz markette satılan krema.Kuvertür çikolata ise bir çok pastanede bulunabiliyor.Yeni aldığım bir istihbarata göre(Nergis'ten) kahve dünyası çikolata fondü sevenler için kuvertür çikolata satıyormuş.Ben evde olan ,arkadaşlarımın yurtdışından getirdiği %70 kakaolu bitter çikolataları kullandım.Tamamen zevkinize kalmış.
Aslında olay çok basit.Krema kaynatılır.İnce kıyılmış çikolatalar içine atılarak eritilir.Bu karışım dolaba konarak iki saat kadar donması beklenir.Sonra donmuş çikolataya şekiller verilir.İşte bu truffle.İstediğiniz her tür kuruyemiş ile lezzetini arttırabileceğiniz basit bir tarif.Peki ben ne yaptım.200 gr. kremayı içinde 3-4 dal nane ile kaynattım.İçine bir çimdik tuz,bir çay kaşığı nane yağı ve bir çay kaşığı portakal yağı ilave ettim.İşte farkı bunlar yarattı.Kaynayan kremanın içinde ince kıydığım çikolataları erittim.Sonra ikeadan almış bulunduğum(amacım sırf bu iş için kullanmaktı zaten alırken) kalp şeklindeki silikon kalıpların içini portakal yağı ile yağladım.(Ben yağı döküp fazlasını akıttım ama size önerim bir eski sprey şişesini iyice temizleyip yağı içine koyun.Püskürterek daha kolay olabilir.)Erimiş çikolatadan birer tatlı kaşığı alarak kalıbın içine döküp kalıbı vurarak yerleşmesini sağladım.Sonra avucumda yuvarladığım sakız macunlarından bu kalplerin içine yerleştirdim.Sonra yine bir tatlı kaşığı kadar çikolata ile üstlerine kadar doldurdum.Kalıbı vurararak iyice yerleşmelerini sağlarsanız boşluklar olmaz.Sonuçlar aşağıda...

















Kalan malzemeyi içine iri dövülmüş findik,bir çay kaşığı daha portakal yağı ekleyerek dolaba kaldırdım.Bir kaşıkta nescafe.2 saat kadar sonra istediğim kıvama gelmişlerdi.Kaşıklarla alarak küçük toplar yaptım ve o topların bazılarını fındığa,bazılarını kahveye,bazılarını hindistan cevizine buladım.
İlk denemem için başarılı diyebilirim ama hayal gücüm durmuyor bu bayram çikolataları kesin ben yapıcam ve harika fikirlerim var :)


maikedi

İzmirli... Atatürkçü.... Kafası hep karışık... Bunlargillerden... Anarşit... Akdenizli olmaktan gurur duyuyor .... Akdenizli olmak hayata karşı bir duruştur sanırım. Akdenizli olmak ; kanının deli akmasıdır, bağıra çağıra konuşmaktır, kalabalık aile sofralarıdır, kapı gıcırtısına oynamaktır, şarkılara ayakla ritm tutmaktır, zeytindir,zeytinyağıdır, teninin güneş yanığı rengini yıl boyu korumasıdır, güzel kızlardır, yakışıklı erkeklerdir, damak zevkidir, daha ötesi hayat zevkidir... Yani Akdenizli olmak bir ülkenin ötesinde bir iç denizin çevresinde yaşayan tüm insanların o deniz gibi rengarenk,kah huzurlu,kah deli dolu olmasıdır.Bir ülkeye değil bir denize kendini ait hissetmektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Translate