ŞEKER HAMURU MACERASI BAŞLIYOR

Günlerdir yazacağım ama elim klavyeye gitmedi bir türlü.
Yaz saati malum uyku ve uyanma saatleri karman çorman ...
Yazayım bari dedim.

Bilen bilir benim mutfakla bağlantım yemekten yanadır.Kektir börektir çörektir pek işim olmaz.Bu yüzden de şimdiye kadar bu şeker hamuru mevzusuna hiç bulaşmamıştım.Arkadaşlarımın teşviklerine son noktayı Demir Bey'in doğumgünü koydu ve ben pastacılık dünyasına adım attım sanırım.

Efendim öncelikle bu işin malzemelerini almak için bence iki seçeneğiniz var.
Birincisi internetten.Ebay üzerinden çini maçinden çok uygun fiyatlara kalıplar alabilirsiniz .(Ama çok geç geliyorlar kardeşim.Bekle bekle dert.)
İkincisi bölgenizde bu konuda ki mağazaları kullanabilirsiniz.
Ben İzmir'de bu açıdan şanslıyım sanırım.Bizim gıda çarşımız var ve burada bu konuda iyi dükkanlar.Benim özellikle favorim Barmar.Hem çeşit fazla hem fiyat uygun.Siz de buradan internet üzerinden alışveriş yapabilirsiniz.

Şeker hamuru da hazır alabileceğiniz malzemeleri arasında.Bir kiloluk paketi 8 ile 10 lira arasında değişiyor.
İkinci alternatif ise evde yapmak.
Nasıl mı?
Marshmallow kullanarak.
Marshmallovları benmari usulü bir tencerede eritip pudra şekeri ve su yardımı ile şeker hamuruna çevirmek mümkün.Ben bir paket iki renkli marshmallowun beyazlarını ayırdım ,1 kaşık su yardımı ile oyun hamuru kıvamına gelene kadar yoğurdum.Sonuç oldu vallahi :)Aşağıda fotoromanına buyrun :)










maikedi

İzmirli... Atatürkçü.... Kafası hep karışık... Bunlargillerden... Anarşit... Akdenizli olmaktan gurur duyuyor .... Akdenizli olmak hayata karşı bir duruştur sanırım. Akdenizli olmak ; kanının deli akmasıdır, bağıra çağıra konuşmaktır, kalabalık aile sofralarıdır, kapı gıcırtısına oynamaktır, şarkılara ayakla ritm tutmaktır, zeytindir,zeytinyağıdır, teninin güneş yanığı rengini yıl boyu korumasıdır, güzel kızlardır, yakışıklı erkeklerdir, damak zevkidir, daha ötesi hayat zevkidir... Yani Akdenizli olmak bir ülkenin ötesinde bir iç denizin çevresinde yaşayan tüm insanların o deniz gibi rengarenk,kah huzurlu,kah deli dolu olmasıdır.Bir ülkeye değil bir denize kendini ait hissetmektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Translate