FOCCACIA BİZİM DEYİŞİMİZLE AKDENİZ EKMEĞİ

Vallahi suçum yok bunu kafama sokan kitchenette oldu.
Yemek öncesi getirdikleri o üzerinde karemelize soğanlar olan ekmeğe uzun zamandır hayranım. Ama bir türlü tarifini sormak kısmet olmadı.Dedim ki sor bakalım google amcaya o birşeyler bilir elbet.
Doğru tahmin etmişim "ask the google " deyince bunu tek merak edenin ben olmadığım ortaya çıktı.Genel kanı klasik bir focacia olduğundan yana.Yani bizim deyimimizle akdeniz ekmeği.Focacia'nın normal ekmeklere farkı hamurunda bolca zeytinyağı olmasıdır,hatta mümkünse zeytinyağı içinde pişer. Geçenlerde bir programında Batuhan Piatti'nin yaptığını görmüştüm ,ekmek tavasına nerdeyse bir bardak yağ boşaltmıştı.

Efendim beni tanıyan herkesin bildiği üzere birşeyi kafaya takmam onu yapmam için yeterlidir ve ben giriştim karemelize soğanlı , kuru domates ve zeytinli focacia yapımına hadi kolay gelsin.


Malzemeler

500 gr un
8 adet kuru domates
2 kaşık zeytinyağı
Bir kase doğranmış zeytin(ben bol zeytinli istedim tamamen size kalmış kasenin büyüklüğü)
30 gr yaş maya
1 kaşık tuz(ben içine tuzu çok az koydum üstüne deniz tuzu serptim farklı oluyor)
2 dal taze kekik
2 dal biberiye
1 OB kırmızı soğan




Gelelim yapılışına
İlk önce içine koyacağınız malzemeyi hazırlamanızı öneririm.
Kırmızı soğanları piyazlık zorlayıp az yağda karamelize edin.(ben yarım kaşık yağ kullanıp döküm tavada karamelize ettim,karıştırarak, böylece yanmıyorlar.)
Kurutulmuş domatesleri ılık suda bir süre beklettikten sonra küçük parçalar halinde doğrayın.(O suyu dökmeyin hamuru yoğururken kullanacaksınız.)
Zeytinleri çekirdeklerini çıkarıp küçük parçalar halinde doğrayın.
(Bu ikisini rondodan da geçirebilirsiniz o zaman değişik bir tat vermiş olur ama ekmeğin içine karışırlar)
Biberiye ve kekikleri saplarında sıyırıp kıyın.

Orta boy kek tavasını (kelepçeli olanlarla yaptım ben o da gayet iyi oluyor) bol zeytinyağıyla yağlayın,onu kenara alın .

Şimdi geldik hamura .
Unu derince bir yoğurma kabına alın.Ortasına ılık suyla erittiğiniz mayanızı ve 2 kaşık zeytinyağınızı ekleyin ve yoğurmaya başlayın.Domateslerin suyu ile biraz cıvık bir hamur elde edin.Bu arada tuzunuzu da ilave edin.Doğradığınız domates,zeytin,baharatlar ve soğanınızı ilave ettikten sonra iyice karışıana kadar yoğurun.
Hamurunuzu pişirme tavanıza yayıp üstünü örtüp yarım saat kadar mayalanmaya bırakın.
30-40 dk sonra hamurun 2 katına çıktığını göreceksiniz.
Bu arada fırınınızı 180 derecede ısıtın.Fırına koyduğunuz ekmeğinizin 40-50 dk sonra nar gibi kızardığını göreceksiniz.
Pişen ekmeğinizi fırından çıkarıp üstünü zeytinyağıyla yağlayın.
Elinizi yakmayacak kıvama gelir gelmezde kabından çıkarıp bir tel ızgara üzerine alın ki yumuşamasın.
Kahvaltı da ya da akşam yemeğinde ,tercih sizin .Afiyet olsun.


maikedi

İzmirli... Atatürkçü.... Kafası hep karışık... Bunlargillerden... Anarşit... Akdenizli olmaktan gurur duyuyor .... Akdenizli olmak hayata karşı bir duruştur sanırım. Akdenizli olmak ; kanının deli akmasıdır, bağıra çağıra konuşmaktır, kalabalık aile sofralarıdır, kapı gıcırtısına oynamaktır, şarkılara ayakla ritm tutmaktır, zeytindir,zeytinyağıdır, teninin güneş yanığı rengini yıl boyu korumasıdır, güzel kızlardır, yakışıklı erkeklerdir, damak zevkidir, daha ötesi hayat zevkidir... Yani Akdenizli olmak bir ülkenin ötesinde bir iç denizin çevresinde yaşayan tüm insanların o deniz gibi rengarenk,kah huzurlu,kah deli dolu olmasıdır.Bir ülkeye değil bir denize kendini ait hissetmektir.

2 yorum:

  1. Çok güzel görünüyorlar.
    Ellerine sağlık çekirge. aynısını Çeşme'de de bekleriz..

    YanıtlaSil

Translate